Telif Hakkı Olmayan Video,Resim,Müzik Bulma Çok Kolay! - Mobilnetim

Mobilnetim

Mobil ve İnternetin Tek Adresi

21 Şubat 2018 Çarşamba

Telif Hakkı Olmayan Video,Resim,Müzik Bulma Çok Kolay!

Merhaba değerli Mobilnetim okurları bugün birçok kişinin Youtube ve benzeri platformlarda bu sıkıntıyla karşılaştığını görüyordum bu sebeple bu sorunu tamamen ortadan kaldırmam gerektiğini düşünüyordum.İnternette bu konu hakkında detaylı araştırmalar yaptım ve güzel,kullanışlı ve kolay bir site buldum.Google'ın telif hakkında ne kadar hassas olduğunu herkes bilir.Telif hakkı olmayan resimleri nasıl bulacağınızı bilmiyor olabilirsiniz.Ben de ilk zamanlarda blog siteme başladığım da siteme güzel gördüğüm resimleri direk siteye ekliyordum lakin bunun yanlış olduğunu araştırmalarım sonucu öğrendim.Bu yazıyı hem uyarı hem de bilgilendirici içerik olması için yazıyorum.Lafı çok uzattığımın farkındayım hadi telif hakkı olmayan resim,video ve müzikleri kolayca bulup sitemize ekleyelim.Telif hakkının ne olduğunu açıklayalım.

Telif Hakkı:Telif hakkı bir başka siteye,kişiye ait olan fotoğrafların başkaları tarafından kullanılması telif hakkına girer.Telif hakkına girmeyen resimleri şimdi sizlerle bulalım.

Creative Commons
Creative Commons sitesinin tek amacı insanlara telif hakkı olmayan resimleri,müzikler,videoları birçok sitede aratarak insanlara sunmaktır.Sadece Google'da değil Youtube,Flickr,SoundCloud,Pixabay ve daha birçok sitenin telif hakkı olmayan sonuçlarını anında görüntüler.Eğer Youtube'da telif uyarısı almaktan sıkıldıysan tam sana göre bir program gir dene ve bir daha telif hakkı yeme.Kullanması çok basit olduğu için kesinlikle öneririm ben de bloglarıma resimleri buradan buluyorum.

Site Bu Hizmeti Verirken Ücret Almıyor Mu?

Belki de aranızda bu soruyu merak edenler olmuştur.Creative Commons sitesini araştırdığımda kendilerine kar amacı gütmeyen organizasyon olarak tanımladıklarını gördüm.2001 yılında kurulmuş olan bu şirket tamamen ücretsiz bir şekilde hizmet vermeye devam ediyor.Telif hakkının esnekliklerini daha çok kişiye yaymak istediklerini sitelerinde gördüm.Amaçları insanlara telif hakkı ile uğraşmamalarını sağlamak.Bu da bence birçok insanın yayınlarında telif hakkına giren dosyaları kullanmasını engeller.Böylece hiçbir videonuz veya blogunuz engellenmez.

Ben Bu Siteyi Kullanmak İstemiyorum Yok Mu Başka Yolu?

Bu siteyi yine de kullanmak istemiyorsanız direk Google üzerinden telif hakkı olmayan resimlere,müziklere,videolara ulaşabilirsiniz.Bu yöntemi nasıl yapacağınızı altta resimli anlatımda gösterdim inceleyerek basit bir şekilde işlemi yapabilirsiniz.Resimli anlatımda her iki yöntemi de gösterdim.İstediğin yöntemi uygulayabilirsin.

1-Yöntem
Linkten siteye giriyoruz.Link:https://search.creativecommons.org
Daha sonra nerede aratmakistiyorsanız mesela Google,Youtube,Flickr adreslerinde telifsiz resim,video ve müziklere ulaşabilirsiniz.İşlem bu kadar basit.

2-Yöntem
Google arama motoru üzerinden bu işlemi yapacağız.Merak etmeyin bu işlemde çok kolay;

1-İlk olarak istediğiniz konuyu Google arama motorunda aratın.Ben örnek verme amaçlı sosyal medyayı arattım.Sizin bilgisayarınızda üst menüde kullanım hakları varsa oradan da yapabilirsiniz.Biz de görünmediği için ayarlar kısmından yapacağız.Ayarlar seçeneğine giriyoruz.
2-Ayarlar seçeneğine girdikten sonra en altta bulunan kullanım haklarını buluyoruz ve kullanıma ve paylaşıma açık diyoruz.Tabi ki siz resmi değiştirmeyi,ticari olarak kullanmayı istiyorsanız o seçenekleri seçmelisiniz.
3-Ayarlar bölümünden Gelişmiş aramayı seçiyoruz.


4-Daha sonra en altta bulunan kullanım hakları kısmından ben resmi kullanmak ve paylaşmak istiyorum diyorsanız o seçeneği seçiyorsunuz.


5-Son olarak Gelişmiş arama butonuna basarak işi bitiriyoruz.
İşlem bu kadar basit değerli okurlar sizlerin de bu sistemi kullanmanızı öneririm.Telif sorunları ile uğraşmak zorunda kalmazsınız.Benim de kullandığım faydalı olduğunu düşündüğüm yöntemleri sizlerle paylaşmak istedim umarım faydalı olmuştur.Takipte kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder